سنباده لرزان چیست و چه کاربردی در صنعت ابزار دارد؟

سنباده لرزان چیست و چه کاربردی در صنعت ابزار دارد؟

 

سنباده لرزان چست؟

هر محصول چوبی که خریداری می شود بر روی آن از رنگ های مختلف استفاده شده است. برای اینکه کیفیت رنگ کاری بر روی سطوح چوبی به خوبی انجام شود نیاز است تا سطح از هر نوع نا همواری صاف گردد.

به همین منظور سنباده لرزان بهترین وسیله برای انجام فرایند فوق است. با استفاده از این محصول شما می توانید به خوبی روی سطح چوب را صاف کرده و از هر نوع پر و ناهمواری ها صاف نمایید. در ضمن از این محصول در انجام کارهای هنری که با چوب انجام می شود نیز استفاده می کنند.

شما می توانید با توجه به نوع سطح، صفحه مورد نظر را نصب کرده و با فشار بر روی سنباده آن را به لرزش وادار کنید. این لرزش به صورت دایره ای بوده و به صورت دایره های ریز فعالیت خود را انجام می دهد .

سنباده لرزان به دو دسته کلی سنباده لرزان بزرگ و سنباده لرزان مشتی تقسیم بندی می شود. نوع بزرگ آن توسط دو دست مورد استفاده قرار می گیرد و نوع کوچک ترهم توسط یک دست و چون به راحتی در مشت جا می شود به سنباده لرزان مشتی معروف هستند .

البته نوع دیگری از سنباده لرزان در بازار موجود هست که به آن سنباده گرد لرزان گفته می شود. کیفیت سنباده کاری با سنباده گرد لرزان به مراتب بهتر از سنباده لرزان هست و کار با راحت تر است .

سنباده لرزان ها عمل سایش را توسط کاغذ سنباده های مختلفی که در کف آن قرار می گیرد انجام میدن. این کاغذ ها هم استاندارد خاصی دارند که توسط شماره هایی نشون داده می شود. هر چه این شماره ها بزرگتر باشند کاغذ سنباده دانه بندی ریزتری داشته و در نتیجه نرم تر هست . مثل شماره های ۴۰ ،۶۰،۸۰ ،۱۲۰ و .. ( در واقع این شمارها تعداد دانه بندی در واحد سطح هست).


سنباده تانکی چیست و چه کاربردی در رنگ کاری چوب دارد؟

توان سنباده لرزان مابین ۱۳۰ تا ۵۰۰ وات متغیر هست و هنرمند می تواند با توجه به قدرتی که از دستگاه انتظار دارد و نوع کار یکی از مدل‌ها را خریداری کند. وزن دستگاه هم رنجی بین ۱٫۲ تا ۳٫۳ کیلو را در بر می گیرد که مسلماً وزن دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

برای اتصال کاغذ سنباده به پد دستگاه ابتدا دستگاه را روی کاغذ سنباده قرار بدهید و از عرض و با استفاده از تیغ برش کاغذ را برش بدهید. بعد با تا کردن دو طرف کاغذ (از طول) ابتدا در یک طرف گیره و سپس در طرف دیگر آن قرار بدهید.

برای جدا کردن سنباده از قسمت پد دستگاه، ابتدا دستگاه را خاموش کنید و دو شاخه سنباده لرزان را از برق بیرون بکشید.در مرحله بعد گیره ها را آزاد کنید و ورق سنباده را آزاد کنید. سپس می توانید از همین ورق سنباده به عنوان شابلون برش سنباده جدید استفاده کنید و با استفاده از تیغ برش یا قیچی، ورق را برش دهید.

نکته های استفاده از سنباده لرزان

حتماً از مارک‌های معتبر و دارای گارانتی خرید کنید. به جای خرید ابزار بی کیفیت و ارزان، برای یک بار دستگاه مناسب و حرفه ای تهیه کنید و هیچ نگرانی بابت مقدار زمان و کیفیت دستگاه نداشته باشید. امروزه برند های چینی و بی کیفیت در بازار وجود دارند که هیچ خدمات و کیفیتی ندارند و پس از خراب شدن آن ها باید سنباده لرزان را دور بیندازید.

بعد از هر بار کار کردن دستگاه را باد بگیرید. حتی پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که هر ۱۰ دقیقه کار با دستگاه، با استفاده از بادپاش دستگاه را تمیز کنید تا موتور خنک و تمیز کار کند. مطمئن باشید دستگاه عمر بیشتری خواهید داشت.

 

هنگام کار حتماً از ماسک و گوشی استفاده کنید. سنباده لرزان خاک های بسیار ریزی در هوا منتشر می کند که برای سلامتی شما بسیار خطرناک هست. صدای این دستگاه هم اذیت کننده هست و به هیچ عنوان نباید ماسک و گوشی را فراموش کرد.

 

با دستگاه مدارا کرده و فشار بیش از حد به آن وارد نکنید. هر ۳۰ دقیقه کار با دستگاه، ۵ دقیقه به دستگاه فرصت دهید تا دمای آن کاهش یابد. خنک بودن دستگاه در کارکرد صحیح آن و طولانی شدن عمر آن کمک بسزایی خواهد کرد.

 

وزن بدن را روی دستگاه قرار ندید و با فشار ملایم دست کار کنید. برای سنباده کاری به کمی فشار نیاز دارید؛ اما به هیچ عنوان وزن خود را روی دستگاه قرار ندهید تا کارتان را زودتر به پایان برسانید. با توجه به افزایش قیمت سنباده لرزان دیگر نمی توان بی تفاوت بود

هنگام بستن کاغذ سنباده مراقب باشید کاغذ هم از طول و هم از عرض سایز کفی دستگاه باشد. کوچک بودن اندازه سنباده برش شده، موجب آسیب رسیدن به کفی اسفنجی سنباده می شود. همچنین فلز سنباده با سطح کار برخورد می کند و موجب خرابی چوب خواهد شد.

 

چگونه کفی سنباده لرزان را تعویض کنیم؟

 

بهتر هست ابتدا یک کاغذ پوستی استفاده شده روی پد دستگاه قرار بدید و کاغذ جدید را روی آن نصب کنید.

دستگاه را در طول حرکت بدهید و از حرکات عرضی خود داری کنید. در واقع شما باید سنباده لرزان را در جهت راه چوب حرکت دهید چون حرکت سنباده در خلاف جهت راه چوب، موجب ایجاد خط و خش روی چوب می شود و به این سادگی ها این خط  های خلاف راه، از بین نخواهد رفت .

دستگاه را در معرض آب، رطوبت و گرد و غبار قرار نوین (عادت کنید هر ابزاری جایگاهی دارد و کارگاه هر چند کوچک ولی مرتبی داشته باشید).

 

کاغذ سنباده را محکم به پد ببندید. در غیر این صورت به کار آسیب خواهد رساند. امکان دارد پس از حدود یک ساعت کار کردن با دستگاه، سنباده کمی آزاد شود. در این حالت سنباده لرزان را خاموش کنید و دوباره ورق را نصب کنید.

 

وکلام آخر:

شماعزيزان ميتوانيد براي تهيه ي رنده برقي نجاري،با بهترين کيفيت و با قيمتي مناسب، ازبرندهاي معتبر به سايت وي آي پي ابزار مراجعه بفرماييد .

تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد