دریل همزن برقی چیست و در ابزار صنعتی چه ویژگی ها وکاربردی دارد؟

دریل همزن برقی چیست و در ابزار صنعتی چه ویژگی ها وکاربردی  دارد؟

 

چکیده :

یکی از انواع دریل که برای مخلوط کردن و ترکیب مواد مختلف به خصوص در کارگاه های ساختمانی و صنعتی به کار می رود،دریل همزن یا دریل میکسر می باشد.

از دریل همزن برای مخلوط کردن مواد غلیظ و رقیق و حتی خمیری شکل استفاده می شود.به وسیله دریل همزن می توان انواع ملات،رنگ،دوغاب،مقادیری از بتن و سیمان و... را با هم ترکیب و مخلوط کرد.

برای انتخاب و تهیه یک دریل همزن مناسب باید به سرعت های مختلفی که دریل قابلیت تنظیم دارد،گشتاور دستگاه و نیز دور دستگاه توجه کنید.

دقت کنید که اگر موادی سنگین مانند آهک و رزین را می خواهید مخلوط کنید باید دریل باقدرت و دور بالا انتخاب کنید.

ایده آل این است که دریل همزن قابلیت کنترل سرعت داشته باشد که این قابلیت بیش تر برای مواد رقیق کاربردی می باشد.

قسمت مهم دیگر دریل همزن موتور آن می باشد که قدرت آن را بیش تر بر اساس گشتاور و تعداد دور در دقیقه می سنجند .

دریل همزن می تواند در انواع برقی،بنزینی و یا شارژی به کار برده شود.این نوع منبع تغذیه مانند هر دستگاه دیگر ویژگی های خاص خود را دارند .


توان وقدرت موتور همزن برقي :

توان همزن هاي برقي وابسته به قدرت موتور آنها می باشد. اين ويژگي را ميتوان مهم ترين و اصلي ترين ويژگي اين دستگاه ها برشمرد. به همين دليل در زمان خريد به اين نكته توجه داشته باشيد كه قدرت همزن هاي برقي بر اساس ميزان گشتاور و تعداد دور موتور در يك دقيقه سنجيده مي شود.

 بهترين دريل همزن داراي ويزگي هاي زير مي باشد:

 دور موتور پايين

گشتاوربسيار بالا

 كنترل سرعت متغير

همزن برقي بسيار شبيه دريل بوده اما با اين تفاوت كه در قسمت ابزارگير دريل،مته
نصب مي شود.
اما در همزن هاي برقي پره قرار مي گيرد. اين پره ها در سايز و مدل هاي مختلفي ساخته شده اند كه بر اساس نوع مواد تركيبي با يكديگر متفاوت هستند .

یکی از مهم ترین اجزای دریل همزن،پره همزن آن می باشد.پره دریل همزن باید متناسب با کاربردآن باشد.

اگر پره از نظر اندازه و شکل آن درست انتخاب شود هم می تواند زمان بیشتری استفاده شود و هم مواد بیش تری مخلوط شود.

اگر پره بیش از حد بزرگ باشد در دورهای بالا،موتور دستگاه خراب می شود.اگر اندازه پره از حد لازم کوچک تر باشد،موجب اختلاط مواد سخت می شود.

شکل پره نیز باید بر اساس استفاده انتخاب شود.انواع شکل های پره همزن می تواند به شکل های حلقها ی،مارپیچی و سبدی باشند.

سيستم گردش برخي از همزن هاي برقي داراي سيستم گردش دوجهته كه به صورت چپگرد و راستگرد طراحي شده اند، مي باشند. اين نوع سيستم گردش در تغيير جهت چرخش پره ها موثر بوده و موجب مي شود تركيب مواد سفت و غليظ كه به سختي انجام مي شود، راحت تر صورت بگيرد.

 كنترل سرعت متغير :

 سيستم كنترل سرعت متغير كه در برخي از همزن هاي برقي تعبيه شده است ، مانع از سرريز شدن مواد رقيق در زمان تركيب مي شود. تنظيم اين سيستم بسته به نوع دستگاه به دو صورت شماره بندي و يا ماشه اي انجام مي شود.

 دستگيره : 

 بر روي دريل هاي ميكسر چندين دستگيره تعبيه شده است تا دستگاه به راحتي در دست كاربر قرار بگيرد و دقت و تسلط كاربر در حين كار بيشتر شود. اين دسته ها عموما در سه جهت مختلف بر روي دستگاه نصب مي شوند.

 تنظيمات سرعت : 

 همانگونه كه در بالا به كنترل سرعت متغير از طريق شماره بندي و يا ماشه اشاره شد، در بعضي از مدل هاي همزن ها، تنظيمات سرعت اختياري (عموما سرعت كم و زياد) نيز در نظر گرفته شده است تا سرعت اختلاط مواد را با بتوان بهتر كنترل كرد و اين ويژگي مخصوص تركب مواد خاص نظير اپوكسي و رزين مي باشد.

 وکلام آخر :

شماعزيزان ميتوانيد براي تهيه ي رنده برقي نجاري،با بهترين کيفيت و با قيمتي مناسب، ازبرندهاي معتبر به سايت وي آي پي ابزار مراجعه بفرماييد.

تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد