دستگاه شیار زن چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه شیار زن چیست و چه کاربردی دارد؟

 

چکیده ؛

شیارزن وسیله‌ای از خانواده‌ی ابزار برقی است که دارای قدرت برش و ایجاد شیار در دیوار است. در صنعت ساختمان جهت کارهایی چون برق کشی از این ابزار استفاده می‌شود. ابزار برقی شیارزن علاوه بر این در کارهایی چون کندن مسیر عبور انواع لوله، برش کف و دیوار برای قوطی برق و همچنین جای لوله کاربرد دارد. شیارزن عمل برش را با سرعت و قدرت بالا انجام می‌دهد .

 اين دستگاه که در ساختمان سازي مورد استفاده قرار مي گيرد در دو مدل يک تيغ و دو تيغ توليد شده و در بازار موجود است .                 

تفاوت شیارزن تک تیغ و شیارزن دو تیغ :

شیارزن ها دارای دو مکانیزم تک تیغ و دو تیغ هستند. تفاوت این دو مکانیزم این است که شیارزن های دو تیغ قابلیت تنظیم ابعاد برش را دارند و کاربر می تواند برش را در اندازه و ابعاد دلخواه تنظیم کند. همچنین امروزه بعضی از شیارزن های جدید از ویژگی جمع آوری گرد و غبار در طی فرآیند برش و نشانگر لیزری جهت دقت بیشتر در برش نیز برخوردار هستند .

انواع شیارزن :


شیارزن دیوار

معمولاً شیارزن های دیوار از لحاظ ابعاد، کمی کوچک تر از نوع زمین (شیارزن کف) هستند اما از لحاظ مکانیزم، نوع یک تیغه و دو تیغه دارند و اغلب جهت کارگذاری لوله در دیوار مورد استفاده قرار می گیرند.


شیارزن باغبانی

این ابزار معمولاً برای کار گذاشتن لوله های آب در کنار زمین باغبانی استفاده می شود. همچنین این ابزار هنگام علامت گذاری جهت کاشت و کشت محصول نیز کارایی دارد.


شیارزن برق کشی ساختمان

این دستگاه می بایست بر روی خطوط علامت کشی شده، محل مورد نظر را شکاف دهد. معمولاً در دیوارهای بتنی کار سخت تر می شود. نحوه عملکرد این دستگاه مانند عمود بر بر روی چوب است. برای خرید انواع اره برقی با مراجعه به سایت راندنو می توانید خرید خود را از نماینده اصلی انجام دهید.


ویژگی دستگاه شیار زن :

قسمت‌های تشکیل دهنده شیارزن شامل؛ صفحه گرانیت‌بر، گیر بکس، بلبرینگ٬ موتور و کلید ضد غبار است.

 شیار زن اصل دارای گارد محافظتی از جنس آلومینیوم است که در حین عمل برش ذرات گرد و غبار را بیرون می‌دهد. موتور قدرتمند این ابزار برقی از آرمیچر و بالشتک استاندارد است که توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک ساخته شده‌اند .

بدنه‌ی این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است که کاربر با گرفتن دسته‌ی دی شکل آن هم قدرت کنترل وسیله را دارد و هم اینکه در اثر کار کردن طولانی مدت خسته نمی‌شود. دستگاه شیارزن رونیکس اصل علاوه بر استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه از دو عدد صفحه گرانیت‌بر رایگان برخوردار است.

 

 از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول رونیکس استارت نرم با دقت فراوان در حین کار است. علاوه بر این محافظت از استارت مجدد و تعویض آسان دیسک از دیگر ویژگی‌های این ابزار برقی است. برای کار با دستگاه شیارزن نیازی به اعمال نیروی کاربر نیست. بلکه تنها با وارد آوردن نیروی ناچیزی دستگاه کار برش را اجرا می‌کند .


قابلیت‌های دستگاه شیارزن :

این دستگاه قابلیت تنظیم پهنا و عمق برش را دارد بنابراین از دقت بالایی برخوردار است. هرچه قدرت موتور و سرعت چرخش تیغه بالا باشد دستگاه از قدرت بالایی برخوردار است. هنگام کار با ابزار برقی به عنوان یک وسیله‌ی برش دهنده باید نکات ایمنی را رعایت کرد. در هنگام کار با این ابزار برقی باید از گارد حفاظتی استفاده کرد. در صنعت ساختمان برای قرارگیری لوله و کابل‌ها در داخل دیوار و یا کف از ابزار برقی شیارزن استفاده می‌شود .

به وسیله‌ی این دستگاه لوله‌ها و کابل‌ها از دید مخفی می‌شوند. قبل از آنکه این دستگاه وارد بازار شود برای انجام کارهای مربوطه از چکش و قلم استفاده می کردند که در این صورت علاوه بر پایین بودن دقت و کیفیت کار باعث ایجاد خسارات فراونی می‌شد. در مورد ایجاد شیار در مواردی مانند دیوار گچی به دلیل عدم سختی بسیار کم امکان روش قدیمی تا حدودی وجود دارد اما برای دیوار و کف‌های سخت باید حتما از شیارزن استفاده کرد .

idea (2) دستگاه‌های شیارزن جهت جمع آوری گرد و خاک به یک خروجی مکنده مجهز هستند. در این صورت در پایان کار با محیط کثیف مواجه نخواهید بود .


نکات مهم در خرید شیارزن :

- از مهم ترین نکاتی که لازم است در هنگام خرید این دستگاه مورد توجه قرار گیرد، توان و قدرت آن است. هر چه  قدرت دستگاه بالاتر باشد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است .

- دومین موردی که از اهمیت بالایی در هنگام تهیه این دستگاه برخوردار می باشد، سرعت آن است. سرعت دستگاه باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند به راحتی از آن استفاه نماید .

- اکثر شیارزن ها به محفظه ضد گرد و غبار مجهز شده اند. برخورداری از این محفظه از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگیری می کند و طول عمر آن را بالا می برد .

- سایز و ابعاد شیارزن تأثیر مستقیمی در قطر صفحه برش دستگاه دارد. صفحات برش 125 و 150 میلی متری بسیار رایج و پرکاربرد هستند و از آن ها برای کارهای ساختمانی استفاده می شود. بزرگترین سایز این صفحات برش به قطر 230 میلی متر می باشد .

- طراحی ارگونومیک و استاندارد یکی دیگر از مهم ترین نکات در خرید هر دستگاهی محسوب می شود. یک شیارزن باید مطابق با استانداردهای جهانی طراحی شود و از ساختاری ارگونومیک به خصوص در قسمت دسته برخوردار باشد تا کاربر به راحتی از آن استفاده نماید.


نحوه کار با دستگاه شیارزن :

- در مرحله اول لازم است بدانید که تیغه این دستگاه در زمان روشن شدن دستگاه، در جهت عقربه های ساعت می چرخد تا حرکت رو به جلوی دستگاه به روان ترین شکل انجام شود .

- در مرحله دوم لازم است سطح مورد نظر خود را انتخاب کنید، دستگاه را به برق متصل نمایید و دکمه روشن را فشار دهید. در مرحله سوم، تیغه شروع به حرکت می کند. سپس باید دستگاه را به آرامی و با فشار بسیار کمی از بالا به پایین حرکت دهید.


وکلام آخر :

شماعزيزان ميتوانيد براي تهيه ي رنده برقي نجاري،با بهترين کيفيت و با قيمتي مناسب، ازبرندهاي معتبر به سايت وي آي پي ابزار مراجعه بفرماييد .

تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد