پیچ گوشتی برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

پیچ گوشتی برقی چیست و چه کاربردیدارد؟

چکیده

پیچ گوشتی برقی به دلیل کاربرد و قدرت بالایی که دارد، به شما کمک می کند تا با صرف زمان و انرژی کمتر، به باز و بسته کردن انواع پیچ بپردازید. این وسیله بسته به ابعاد و نوع طراحی، در محیط های کارگاهی کاربرد زیادی دارد .

در اصل، پیچ گوشتی برقی همانند یک پیچ گوشتی معمولی برای باز و بسته کردن پیچ بکار می رود و تفاوت آنها در سیستم تأمین انرژی است .

کاربردپیچگوشتی برقی

در این تجهیزات، موتور با دریافت انرژی الکتریکی باعث ایجاد یک قدرت حرکتی می شود. شما می توانید به کمک این نیرو، هر نوع پیچی را محکم ببندید و یا آن را باز کنید.

این محصول در حوزه هایی همچون خودروسازی، تعمیرات، تولید و نصب انواع تجهیزات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع تغذیه

پیچ گوشتی برقی به کمک نیری برق شهری کار می کند. این مدل به دلیل متصل شدن به برق شهری، به شما این امکان را می دهد تا در کارهای صنعتی و حتی باز کردن انواع پیچ های خودرو نیز از آن استفاده کنید. این مدل از وزن کمتری برخوردار است و قدرت بیشتری دارد.

پیچ گوشتی های برقی از نظر منبع تغذیه به دو حالت شارژی و برقی دسته بندی می شوند. کاربرد پیچ گوشتی شارژی به مراتب ساده تر و کمتر است، زیرا این محصولات دارای عملکرد محدودتر و کمتری هستند. پیچ گوشتی شارژی اغلب برای بخش های نیمه صنعتی و محیط هایی که امکان استفاده از جریان برق در آنجا وجود ندارد، کاربرد دارد. یکی از کاربردهای ویژه این مدل در صنعت کابینت سازی است .

کارکرد

دریل های پیچ گوشتی از نظر نوع کارکرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این محصول به دو دسته دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی برقی تقسیم می شود. دریل پیچ گوشتی با داشتن موتور قوی تر، همانند یک دستگاه دو منظوره عمل می کند. دریل پیچ گوشتی می تواند حتی به کمک سری ها و پیچ های مختلف، امکان سوراخکاری را نیز در اختیار شما قرار دهد. این نوع ابزار کاربرد زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد و به عنوان یک ابزار دوکاره شناخته می شود.

 پیچ گوشتی برقی ضربه ای با ایجاد انرژی، سبب می شود بتوانید انواع پیچ ها را به کمک سری های مختلف بسته یا باز کنید. این تجهیزات تنها با قدرت بالایی که دارند، برای باز و بسته کردن پیچ ها بکار می روند. این مدل به علت حالت ضربه ای که دارد، امکان سوراخ کاری را به شما نمی دهد. از این ابزار در محیط های تک کاره استفاده می شود.

  سه نظام

این محصول براساس داشتن و یا عدم داشتن سه نظام، به دو نوع سه نظام دار و کلاچی تقسیم بندی می شود.

پیچ گوشتی برقی سه نظام به دلیل قدرت موتور بسیار زیاد، برای سوراخ کاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار برقی قدرت بسیار زیادی دارد. گشتاور بالای موتور این کالا سبب می شود تا بتوانید براساس ابعاد و وزن، سوراخ های مختلفی را بر روی سطوح چوبی یا فلزی ایجاد کنید. در اصل پیچ گوشتی برقی سه نظام دار، شباهت زیادی به انواع دریل دارد و از آن در کارهای مختلفی استفاده می شود.

 پیچ گوشتی برقی کلاچی برای باز و بسته کردن پیچ ها ساخته شده است. این وسیله به گونه ای طراحی شده که به شما این امکان را می دهد تا در صورت بسته شدن کامل پیچ، از ایجاد فشار و شکستن آن جلوگیری کنید. این ویژگی برای محیط هایی که بستن دقیق پیچ اهمیت زیادی دارد، کاربرد دارد. این فرایند تا حدودی شبیه به عملکرد ترکمتر در پیچ گوشتی های شارژی است. تنها تفاوت این پیچ گوشتی ها نسبت به محصولات سه نظام دار، در اتصال تجهیزات و ابزارهای مختلف است .

نوع پیچ گوشتی برقی

همان طور که گفته شد این محصول در دو نوع سه نظام دار و کلاچی تولید شده است. در حالت کلی، پیچ گوشتی های دریلی از سری سه نظام دار استفاده می کنند که به شما این امکان را می دهد تا در صورت نیاز، انواع مته ها و تجهیزات دیگر را بتوانید به آن متصل کنید. اما در مدل های چکشی (کلاچی)، شما فقط می توانید از سری های مربوط به پیچ گوشتی استفاده کنید.

 قدرت و توان

قدرت و توان دستگاه از اهمیت بالایی در خرید این دستگاه برخوردار است. توان دستگاه در نوع برقی برحسب وات و در نوع شارژی برحسب ولت سنجیده می شود. هرچه توان و قدرت دستگاه بالاتر باشد، از آن برای کارهای سنگین تر استفاده می شود.

گشتاور

گشتاور دستگاه نشان دهنده مقدار نیروی چرخشی است. این پارامتر که از اهمیت بالایی برخوردار است، براساس نیوتون بر متر سنجیده می شود. هرچه گشتاور بیشتر باشد، دستگاه راحت تر قادر به باز و بسته کردن پیچ های مختلف است .

 نوع و ظرفیت باتری

یکی دیگر از پارمترهای مهم در هنگام خرید پیچ گوشتی شارژی، باتری دستگاه است. باتری این دستگاه می تواند از نوع لیتویم یون و نیکل کادمیوم باشد. باتری های لیتیوم یون نسل جدیدی از باتری های موجود در ابزارهای شارژی هستند. این باتری ها هیچ خطری برای محیط زیست ندارند و اثر خود تخلیه گی در آن ها کمتر است.

وکلام آخر

شماعزيزان ميتوانيد براي تهيه ي رنده برقي نجاري،با بهترين کيفيت و با قيمتي مناسب، ازبرندهاي معتبر به سايت وي آي پي ابزار مراجعه بفرماييد .

تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد