میخکوب برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

ویژگی های میخکوب برقی :

- میخ کوب برقی یکی از محصولات پر کاربرد در زمینه صنعت و ساخت و ساز مبل و … است و می تواند جزء ابزارهای جعبه شما قرار بگیرد. چرا که در صورت نیاز به میخ زن به کمک شما آمده و سرعت کار را افزایش می دهد.

- ابزار فوق از نظر کارایی بسیار مهم است. به طوری که شما می توانید در هر شرایطی از آن برای کوبیدن میخ استفاده کنید.

-  در بعضی موراد و بعضی مشاغل میخ به عنوان یک اصل مهم مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که اتصالات بین دو قطعه را انجام می دهد. به همین منظور برای کاهش زمان و افزایش کارایی و میخ زنی درست، از میخکوب استفاده می شود.

 انواع مختلف میخ کوب

انواع میخ کوب ها با توجه به نوع کار کرد تقسیم بندی می شوند :


میخ کوب برقی 
: همان گونه که از اسم میخ کوب برقی مشخص است این محصول توسط برق کار کرده و می تواند میخ ها را با سرعت بیشتری در جایگاه خود قرار دهد .

میخ کوب بادی: در مقابل میخکوب برقی، میخ کوب های بادی قابلیت استفاده بدون برق را دارند. شما در مواقعی که دسترسی به برق ندارید و باید تعداد زیادی میخ را در محل های مورد نظر قرار دهید می توانید از این محصول که به کمک کمپرسور فعالیت می کند کمک بگیرید .

میخ کوب سرگرد: در این نوع میخکوب، میخ ها با کمک سیم به یکدیگر وصل شده اند که برای نگهداری، آن ها را درون یک مخزن به شکل حلقه قرار میگیرد. این ابزار می تواند 300 میخ را به طور همزمان درون مخزن خود نگهداری کند .

میخ کوب ردیفی : در این نوع از میخکوب ها، میخ ها به صورت ردیفی در کنار یکدیگر قرار داده می شوند. در ضمن میخ ها درون یک مخزن مستطیلی شکل قرار گرفته و دارای طولی به اندازه 20 تا 40 اینچ است .


میخ کوب گازی 
: این نوع میخکوب نیز به مانند میخکوب های بادی فعالیت خود را انجام می دهد. تنها تفاوت اصلی در نوع انرژی مصرفی آن ها است. چرا که این محصول از کپسول های مخصوص انرژی برای کار کرد خود استفاده می کند .

مزایای میخکوب برقی

هر دو مدل میخکوب برقی و بادی ویژگیهای منحصربفرد و مزایای خود را دارند. از مزایای میخکوب برقی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :

- اولین مزیت وزن میخکوب برقی است؛ وزن آنها خیلی کمتر از مدل های بادی است. این بدان معنی است که امکان کار بیشتر با صرف انرژی کمتری را خواهید داشت. همچنین این ویژگی باعث میشود افراد بیشتری امکان کار با این ابزار را داشته باشند و آن را به ابزاری عمومی تر بدل میکند .

-  ویژگی دیگر مدل های برقی آن است که از مدل های بادی سرو صدای کمتری تولید میکنند. این ویژگی به خصوص در محیط های بسته اهمیت پیدا میکند. از آنجا که میخکوب های برقی برای کار به کمپرسور باد پر سروصدای احتیاجی ندارند؛ لازم نیست نگران ایجاد مزاحمت برای همسایه ها و عصبانیت آنها باشید. اگر از میخکوئب برای کارهای نصب استفاده میکنید و ابزار را مرتب به مکان های مختلف برای کار میبرید، بهتر است مدل برقی را انتخاب کنید .

- نکته بعدی نگهداری ابزار است؛ ابزارهای بادی باید مرتب روغنکاری شوند تا زنگ نزنند و قطعات داخلی به خوبی روانکاری گردد. میخکوب بادی به چنین مراقبت هایی نیز نیاز ندارد و لازم نیست رسیدگی و نگهداری پیچیده ای از آن صورت پذیرد.

- مواردی که بیان شد همه مزایای میخکوب های بادی نیست و البته بیانگر برتری این مدل نسبت به مدل های بادی نیست، بلکه نشان میدهد چرا گاهی خرید میخکوب بادی مناسب تر است .

معایب میخکوب برقی

اگرچه دلایل زیادی برای خرید میخکوب برقی وجود دارد، هنوز دلایلی وجود دارد تا در تصمیم خود تجدید نظر نموده و یک میخکوب بادی خریداری کنید.

- در سوراخکاری های عمیق به خصوص در بازسازی های ساختمان معمولا مجبور هستید برق محیط کار را قطع نمایید. قطع برق به این معناست که باید چندین کابل افزایش طول برای رساندن الکتریسیته به ابزار از منبع برق دیگری تهیه نمایید و در محیط های کار خطرات چنین اقدامی کم نیست. در مدل های بادی میتوانید کمپرسور را نزدیک پریز برق راه اندازی نموده و طول شلنگ باد را افزایش دهید که مطمئنا خطرات کمتری دارد.

- عیب دیگر مدل های برقی آن است که قدرت کمتری نسبت به میخکوب های بادی دارند و معمولا پس از کوبیدن میخ باید یک چکش در دست بگیرید و میخ ها را چکش کاری نمایید تا به طور کامل در جای خود فرو بروند و طبیعی است که چنین کارهایی مدت زمان کلی انجام پروژه را افزایش خواهد داد.

- معمولا میخکوب های بادی از مواد قوی تر ساخته میشوند تا توان تحمل فشار بالای کاری که قرار است انجام شود را داشته باشند و معمولا از عمر مفید بالاتری برخوردار هستند. علاوه بر این در برابر ضربات مقاومت بیشتری دارند و به راحتی آسیب نمیبینند. معمولا میخکوب های بادی چنین مقاومتی ندارند.

- در مجموع اگر کار شما به نحوی است که به طور مستمر از میخکوب استفاده میشود و باید میخکاری های عمقی انجام دهید بهتر است یک مدل بادی برای خود تهیه کنید؛  به خصوص اگر لازم نیست مدام دستگاه را در محیط های کاری مختلف به کار بگیرید.

کاربرد استفاده از میخکوب ها

شما می توانید با توجه به شرایط کاری و نیازهای خود اقدام به خرید نمایید. از کاربردهای اصلی خرید میخ کوب برقی و دیگر مدل ها می توان به چند مورد اشاره نمود :

- اگر قصد دارید تا از میخ زن در صنعت مبل سازی، مدل سازی و … استفاده کنید باید از مدل های سبک آن خریداری نمایید .

- در مواقعی که نیاز است شما با قدرت بیشتر اجسام سنگین را به یکدیگر متصل کنید باید از میخکوب های با قدرت بالا استفاده نمایید.

- استفاده کردن از منگنه‌ها برای کارهای ظریف و خاص مورد است. پس دقت داشته باشید محصولی را خریداری کنید که بتواند در کارهای حساس و ظریف به شما کمک نماید.

- در بعضی موارد ممکن است نیاز باشد تا میخ ها در بام بر روی قطعات قرار بگیرد. در این صورت شما نیاز دارید تا از میخ کوب های با قدرت بالا استفاده کنید. پس دقت داشته باشید که نوع کار شما و کاربرد ابزار در خرید و تهیه ی محصول بسیار اهمیت دارد.

وکلام آخر :

شماعزیزان میتوانید براي تهيه ي رنده برقی نجاری،با بهترين کيفيت و با قيمتي مناسب، ازبرندهای معتبر به سايت وي آي پي ابزار مراجعه بفرماييد.

تماس با ما

تلفن : 02166347589 -02166344825

پست الکترونیک:info@vipabzar.com

تهران خیابان امام خمینی جنب بیمارستان سینا کوچه شهید میرزایی پلاک 30 پاساژ محسن طبقه سوم واحد 60 (امکان خریدحضوری کالاوجودندارد)

  • نماد ساماندهی
  • logo-samandehi
جدیدترین های Vipabzar در نرم افزار موبایل نسخه اندروید 

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آیفون

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش